perjantai 25. lokakuuta 2013

Organisoitunut puutarhuri

Näin niitä siementilauksia tehdään: pitkin kesää kirjoitetaan muistiin mitkä siemenet ovat lopussa/loppumaisillaan, ja sitten kun tilauksen aika tulee, käydään lista ensin läpi leikekirjaa vasten ja etsitään sinne tallennetut lajikesuositukset. Toki muistetaan myös tsekata, mitä lajikkeita on aiemmin tullut kasvatettua. Eikä siis ihan randomilla mennä vain fiiliksen mukaan.
Voi sitä riemua, kun Thompson & Morganilta löytyi Countess-palsternakkaa, jota oli kovin puutarhalehdissä kehuttu makunsa vuoksi, ja josta oli kokonaista 2 leikettä leikekirjassa. Joe's long oli muuttanut nimensä takaisin Pinocchio's noseksi, ja nyt huomasin tilata broccolia calabresen sijaan. Kuin tilauksesta Thompson & Morgan meilasi, että tänä viikonloppuna saa kaikista siemenistä -25%. Tuolla hinnalla voi kyllä hiukan mennä sinne random-puolellekin...

9 kommenttia:

  1. Oon siis niin kateellinen sinun järjestelmällisyydelle! Huh-huh!
    Tästä seuraa postauspyyntö, tai oikeastaan -vaatimus: tee lista lajikkeista, jotka ovat kunkin kasviksen kohdalla suosikkejasi. Pliiiiis, Ulla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hui! Ehkä ennemminkin saan aikaiseksi "älä vaan kokeile tätä" -listan, mutta voin yrittää :-)

      Poista
  2. Minä tein heti perjantaina tilauksen, kun sain tiedon tarjouksesta. Jännä juttu, että -25% ei kuitenkaan vaikuttanut tilauksen loppusummaan... ;) Minulla vaan ei ollut kataloogia käytössä, turvauduin pelkkään nettiin. Palsternakkoja en tilannut, kun on varmaan kuutta eri sorttia vielä jäljellä (joku järjen ääni tässä päässä). Tilasin sitä potimarron-kurpitsaa uutena. Oliko siinä katalogissa vielä se oranssi spagetti-kurpitsa "hasta la pasta" tai joku sellainen? Näin sen netissä aiemmin, mutta enää en löytänyt sitä ollenkaan. Sen olisin halunnut!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei näkynyt katalogissakaan Hasta la pastaa. Harmi, sillä se on ainoa spaghettikurpitsalajike, jonka mä oon saanut kasvamaan.

      Poista
  3. Niin, "älä kokeile tätä"-lista on erittäin hyödyllinen myös, vaikkakin aika yksilöllinen. Minä esimerkiksi en ole ikinä saanut kasvamaan sitä "idioottihelppoa" mangoldia, pinaattikin onnistuu harvoin (on esim. siskollani rikkaruohona vuodesta toiseen missä sattuu...).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama ongelma pinaatin kanssa! Kerran varmaan oon sen kanssa onnistunut, vaikka yritänkin valita lajikkeen, joka ei sekunnissa ala kukkia.

      Poista
  4. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  5. Sungoldia! Mulle Sungoldia!

    (Aamutypoja tuli tuohon äskeiseen.)

    VastaaPoista