keskiviikko 10. heinäkuuta 2024

Hämähäkkejä ja dianaa

Hämähäkkikukka

Tommiskan taimistolla keväällä näin elämäni ensimmäistä kertaa hämähäkkikukan. Puistattava nimi kauniilla kukkasella, mutta mukaanhan se siitä huolimatta lähti. Toki olin hämppäriä kuvissa nähnyt, mutta en livenä. Oli kerrassaan mainio ostos: kukkii tauotta ja kestää paahteen sekä kaatosateen. Siemenestä sitä näköjään voi kasvattaa, ja Seemnemaailm tarjoaa hämppäriä upean pinkkinä, joten se on nyt syksyn ostoslistalla ensimmäisenä.

Kesäloma on käynnistynyt maalaamisen merkeissä. Ei voi kuin suositella ikänäköisille maalaamista: tulee ihanan pehmeä ja tasainen lopputulos :-D Ensimmäisenä maalasin linnunruokintatelineen, joka myös oravatolppana meillä tunnetaan. Oravat tuppaavat kynsillään kuorimaan siitä maalin pois talven aikana, joten se on jokakesäinen kunnostuskohde. 

Marketista ostetut orvokkiamppelit kukkivat kauniisti ja pitkään, mutta kaatosade romahdutti ne. Siispä piti kunnostettuun tolppaan saada uudet amppelikukat. Pirilässä päädyin amppelidianaan, kun sillä on vain niin kertakaikkisen kaunis nimi. Ihan voisi itselleenkin moisen ottaa. Saisi käydä tällaisen dialogin:

- Moi, mä oon Reetta.

- Mä oon Amppelidiana.

Tosin siitä voisi tulle Reetalle kateus ja paha mieli.

Dianat ja tolppa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti